Najczęściej zadawane pytania

Jak znaleźć materiały do nowej podstawy programowej?

Materiały zgodne z nową podstawą programową oznaczone są czerwonym znacznikiem Nowa podstawa programowa.

Aby wyszukać zasoby, wybierz przedmiot, którego uczysz, wpisz w wyszukiwarkę interesujące Cię hasło lub wybierz kategorię zasobów po lewej stronie. Następnie zmień domyślne sortowanie, wybierając z rozwijanej listy (widoczna nad spisem materiałów) „Nowa podstawa programowa”. Pliki, których szukasz będą na górze listy wyszukanych zasobów.

 

Pobierz infografikę >>

Jak mam korzystać z wyszukiwarki?

Wyszukiwarka pozwoli Ci szybciej znaleźć to, czego szukasz. Jeśli chcesz z niej skorzystać, wykonaj następujące kroki:

 

  1. Zaloguj się w Klubie Nauczyciela i wybierz swój przedmiot.
  2. W polu wyszukiwania wpisz, czego szukasz – może to być jedno lub kilka słów np. Hamlet lub scenariusz lekcji Hamlet.
  3. Pojawią się podpowiedzi z tytułami materiałów – wybierz jedną z nich lub kliknij przycisk Szukaj.
  4. Odnalezione materiały zostaną uporządkowane w sekcjach Najlepiej dopasowane wyniki oraz Pozostałe wyniki.

Dodatkowo dzięki filtrom szybciej znajdziesz poszukiwany materiał. Wybierz cykl, klasę, grupę, zawód lub część oraz kategorię np. scenariusze lekcji i przeglądaj lepiej dopasowane wyniki.

Jakie typy materiałów są dostępne w Klubie?

Większość materiałów w Klubie oznaczonych jest kłódką. Oznacza to, że mogą je pobierać tylko zweryfikowani nauczyciele uczący z podręczników WSiP. Drugi typ materiałów to zasoby otwarte, czyli dostępne dla wszystkich użytkowników serwisu.

Kto może pobierać materiały?

Możliwość pobierania materiałów oznaczonych kłódką mają zweryfikowani nauczyciele z nadanymi uprawnieniami. Aby dołączyć do Klubu Nauczyciela i uzyskać możliwość korzystania z tych zasobów, zarejestruj się i uzupełnij informacje o podręcznikach, z których uczysz.

Czy pliki mogę pobierać wielokrotnie?

Tak, plik możesz pobierać tyle razy, ile potrzebujesz. Zawsze robisz to w ten sam sposób: logujesz się, wchodzisz do swojego profilu i przy właściwym materiale klikasz Pobierz.

Jak mogę uzyskać dostęp do materiałów z innych przedmiotów, których uczę?

Jeśli posiadasz już Konto WSiP i w roku szkolnym 2016/2017 będziesz uczył z podręczników WSiP nowego przedmiotu lub dotychczasowego przedmiotu, ale w nowym segmencie edukacyjnym, to prosimy Cię o wypełnienie poniższego oświadczenia, abyśmy mogli dać Ci dostęp do zasobów na uczę.pl. Uzupełnione oświadczenie odeślij na adres: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa lub w postaci skanu na adres mailowy: newsletter@wsip.com.pl. Pobierz oświadczenie >>

Jak uzyskać dostęp do innego przedmiotu albo zaktualizować dane?

Jeśli posiadasz już Konto WSiP i chcesz zapewnić sobie dostęp do zasobów na uczę.pl na rok szkolny 2016/2017, pobierz poniższą wersję oświadczenia, uzupełnij i prześlij na adres: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Dział Baz Danych, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa lub w postaci skanu na adres mailowy: newsletter@wsip.com.pl.


Kliknij tutaj, aby pobrać oświadczenie na rok 2016/2017 >>

Jak mam się zalogować do Klubu, jeśli nie znam hasła?

Jeżeli nie masz hasła lub nie pamiętasz go, wykonaj następujące kroki:

 

  1. Wejdź na stronę: ucze.pl/?resetpassword. W polu, które się pojawi wpisz swój adres e-mail i kliknij przycisk Przypomnij hasło.
  2. Na podany e-mail zostanie wysłana wiadomość zatytułowana: Konto WSiP Zmiana hasła. Jeśli nie widzisz jej w skrzynce odbiorczej, sprawdź folder SPAM. Otwórz wiadomość i kliknij przycisk Zmień hasło.
  3. Zostaniesz przekierowany na stronę Konto WSiP, gdzie pod nagłówkiem Ustaw hasło jest pole na wpisanie nowego. Wpisz hasło i kliknij przycisk Wyślij.
  4. Jeśli Twoje konto nie było wcześniej aktywowane, na adres e-mail otrzymasz wiadomość: Dziękujemy za założenie konta. Otwórz ją i kliknij przycisk Aktywuj.
  5. Wejdź na Uczę.pl, zaloguj się i korzystaj z zasobów Klubu Nauczyciela.

 

Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy, prosimy o kontakt z infolinią pod numerem: (+48) 801 220 555, (+48) 22 36 83 801 lub o kontakt mailowy pod adresem pomoc@ucze.pl.

Co się zmieniło w zasadach uzyskiwania dostępu od roku 2015/2016?

Jeśli do tej pory nie korzystałeś z uczę.pl lub innego serwisu WSiP dla nauczycieli, musisz założyć Konto WSiP i się zarejestrować. Wymóg ten jest spowodowany koniecznością zapewnienia ochrony użytkowników serwisów oraz zamieszczonych zasobów.
Od roku 2015/2016 oferujemy możliwość uproszczonej rejestracji dla nauczycieli za pomocą kodu szkoły, który udostępnia dyrektor placówki (szkoła podstawowa klasy 4–6 i gimnazjum).

Jeśli w ramach Twojego zespołu przedmiotowego została podjęta decyzja o wyborze podręczników WSiP, to koniecznie poproś dyrektora placówki o udostępnienie kodu szkoły, który zostanie wysłany na adres e-mailowy podany w zamówieniu dotacyjnym. Jeśli uczysz w klasach 4-6 w szkole podstawowej lub w gimnazjum, to w trakcie rejestracji wpisz kod szkoły w odpowiednie pole – oszczędzisz czas i zyskasz natychmiastowy dostęp do zasobów.

Jak skorzystać z kodu szkoły?

Jeśli w ramach Twojego zespołu przedmiotowego (szkoła podstawowa 4-6, gimnazjum) została podjęta decyzja o wyborze podręczników WSiP, to koniecznie poproś dyrektora placówki o udostępnienie kodu szkoły, który zostanie wysłany na adres e-mailowy podany w zamówieniu dotacyjnym.
W trakcie rejestracji na uczę.pl wybierz przycisk Mam kod a następnie wypełnij formularz – oszczędzisz czas i zyskasz natychmiastowy dostęp do zasobów.

Jak mam się zalogować do Klubu, jeśli jestem nauczycielem ZamKoru lub otrzymałem e-mail zatytułowany Dołącz do Klubu Nauczyciela?

Jeśli posiadasz aktywne hasło do Klubu Nauczyciela, to użyj go do zalogowania się. Jeżeli nie masz hasła lub nie pamiętasz go, wykonaj następujące kroki:

 

  1. Wejdź na stronę: ucze.pl/?resetpassword, w polu, które się pojawi wpisz swój adres e-mail i kliknij przycisk Przypomnij hasło.
  2. Na podany e-mail zostanie wysłana wiadomość zatytułowana: Konto WSiP Zmiana hasła. Jeśli nie widzisz jej w skrzynce odbiorczej, sprawdź folder SPAM. Otwórz wiadomość i kliknij przycisk Zmień hasło.
  3. Zostaniesz przekierowany na stronę Konto WSiP, gdzie pod nagłówkiem Ustaw hasło jest pole na wpisanie nowego. Wpisz hasło i kliknij przycisk Wyślij.
  4. Jeśli Twoje konto nie było wcześniej aktywowane, na adres e-mail otrzymasz wiadomość: Dziękujemy za założenie konta. Otwórz ją i kliknij przycisk Aktywuj.
  5. Wejdź na Uczę.pl, zaloguj się i korzystaj z zasobów Klubu Nauczyciela.

 

Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy, prosimy o kontakt z infolinią pod numerem: (+48) 801 220 555, (+48) 22 36 83 801 lub o kontakt mailowy pod adresem pomoc@ucze.pl.

Jak mam założyć konto?

Aby założyć konto, kliknij przycisk Dołącz do Klubu i uzupełnij formularz rejestracyjny. Następnie aktywuj konto – w tym celu kliknij w link zamieszczony w mailu, który od nas otrzymasz. Po rejestracji rozpoczyna się proces przyznawania uprawnień:

  1. Jeśli w trakcie rejestracji użyłeś kodu szkoły, to dostęp do zasobów uczę.pl uzyskujesz natychmiastowo (szkoła podstawowa 4-6, gimnazjum). Bezpośrednio po zakończeniu rejestracji i po aktywacji konta (kliknięcie w link w mailu otrzymanym od WSiP) możesz zalogować się i pobierać materiały.
  2. Jeśli nie posiadasz kodu, to po zakończeniu rejestracji otrzymasz formularz, który powinieneś odesłać do WSiP. Po kilku dniach od daty otrzymania przez nas formularza i po pozytywnej weryfikacji, uzyskasz dostęp do zasobów w serwisie.

 

Jak mam się zalogować?

Kliknij przycisk Zaloguj się umieszczony m.in. w prawym górnym rogu ekranu. Następnie wpisz login (adres e-mail użyty w trakcie rejestracji) oraz hasło.

Co zrobić, jeśli nie pamiętam hasła?

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła do Klubu Nauczyciela, wykonaj następujące kroki:

  1. Na stronie Uczę.pl kliknij przycisk Zaloguj się (umieszczony w prawym górnym rogu ekranu). Pojawi się okno logowania, na którym należy kliknąć w Przypomnij hasło. W kolejnym polu wpisz swój adres e-mail i kliknij przycisk Przypomnij hasło.
  2. Na podany e-mail zostanie wysłana wiadomość zatytułowana: Konto WSiP Zmiana hasła. Jeśli nie widzisz jej w skrzynce odbiorczej, sprawdź folder SPAM. Otwórz wiadomość i kliknij przycisk Zmień hasło.
  3. Zostaniesz przekierowany na stronę Konto WSiP, gdzie pod nagłówkiem Ustaw hasło jest pole na wpisanie nowego. Po wpisaniu hasła i kliknięciu przycisku Wyślij, zostaniesz przekierowany na stronę Uczę.pl, gdzie będziesz mógł zalogować się przy użyciu nowego hasła.

 

Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy, prosimy o kontakt z infolinią pod numerem: (+48) 801 220 555, (+48) 22 36 83 801 lub o kontakt mailowy pod adresem pomoc@ucze.pl.

Co mam zrobić, jeśli nie mogę się zalogować do Klubu Nauczyciela?

Po pierwsze, sprawdź poprawność wpisywanych danych: loginu i hasła. Loginem jest adres e-mail, podany podczas rejestracji w serwisie uczę.pl lub w innym serwisie, który obejmuje konto WSiP.

Jeśli masz konto założone we wcześniejszej wersji serwisu Klub Nauczyciela, dostępnej pod adresem nauczyciel.wsipnet.pl, użyj do logowania dotychczasowych danych. Jeśli nie pamiętasz hasła, skorzystaj z opcji Przypomnij hasło. Jeśli w dalszym ciągu masz problem z logowaniem, skontaktuj się z nami. Pomożemy.

Jak długo jest ważne moje konto?

Konto jest ważne bezterminowo. Dostęp do materiałów z każdego segmentu i przedmiotu jest przyznawany na dany rok szkolny.

Gdzie znajdują się materiały nauczycieli?

Materiały nauczycieli zostały umieszczone w specjalnych zakładkach w Klubie Nauczyciela:
1. dla języka niemieckiego w gimnazjum:
Przejdź do zasobów
2. dla języka niemieckiego w szkole ponadgimnazjalnej:
Przejdź do zasobów

Można do nich dotrzeć samodzielnie, wchodząc w zasoby WSiP dla języka niemieckiego i klikając przycisk Materiały nauczycieli, umieszczony po prawej stronie wyszukiwarki.

Jak dodać własny materiał do Klubu?

Aby dodać materiał, należy:
1. zalogować się (oraz posiadać uprawnienia do zasobów z języka niemieckiego),
2. przejść do zakładki z materiałami nauczycieli:
dla języka niemieckiego w gimnazjum
dla języka niemieckiego w szkole ponadgimnazjalnej
3. kliknąć przycisk Dodaj materiał umieszczony po prawej stronie pod menu segmentowym,
4. dodać plik oraz uzupełnić wszystkie wymagane pola,
5. kliknąć umieszczony na dole przycisk Dodaj materiał.

Wszystkie zgłoszone materiały podlegają ocenie merytorycznej. Te, które zostaną pozytywnie ocenione, zostaną w ciągu kilku dni opublikowane w Klubie Nauczyciela. Po pojawieniu się na stronie www.uczę.pl materiały dostępne są do pobrania przez pozostałych nauczycieli zalogowanych w serwisie. Każdy nauczyciel w zakładce Mój profil może szybko zajrzeć do materiałów, które dodał. Może tam również sprawdzić, jak jego materiały zostały ocenione przez innych nauczycieli.

Jak ocenić materiał innego nauczyciela?

Aby ocenić materiał opublikowany w Klubie przez nauczyciela, należy być zalogowanym użytkownikiem z uprawnieniami do pobierania zasobów z języka niemieckiego. Po przejściu na stronę danego zasobu należy zaznaczyć ilość gwiazdek odpowiadającą ocenie: od 1 do 5. Ocena danego materiału będzie widoczna w postaci ciemnoszarych gwiazdek widocznych na kaflach zasobów w wynikach wyszukiwania. Ilość ocen można zobaczyć na stronie danego zasobu.

Jak pobierać materiały nauczycieli?

Aby pobrać materiały przesłane nam przez nauczycieli, należy być zalogowanym nauczycielem z uprawnieniami do pobierania zasobów z języka niemieckiego. Korzystając z dostępnych na stronie z materiałami nauczycieli filtrów takich jak: cykl, część, rozdział, lekcja czy kategoria zasobu należy odnaleźć poszukiwany materiał. Po wejściu na stronę danego zasobu, należy kliknąć przycisk Pobierz i wybrać, czy plik ma tylko zostać otwarty czy też zapisany na komputerze.

Jak mogę zmienić hasło?

Jeśli chcesz zmienić obecne hasło, zaloguj się, wejdź na swój profil w serwisie uczę.pl i kliknij przycisk Przejdź do Konta WSiP. System przekieruje Cię do strony z pełnym profilem użytkownika, na której możesz wprowadzić nowe hasło. Pamiętaj, że zmiana hasła w serwisie uczę.pl, oznacza jednocześnie jego zmianę w innych serwisach WSiP, mających wspólny profil użytkownika.

Jak mogę edytować swój profil?

W celu edycji profilu skontaktuj się z infolinią pod numerem (+48) 801 220 555 lub (+48) 22 36 83 801.

Jak mam usunąć konto?

W celu usunięcia konta prosimy o kontakt z infolinią pod numerem (+48) 801 220 555 lub (+48) 22 36 83 801.

Jak zgłosić błąd w serwisie?

Jeśli zauważysz błąd w działaniu serwisu lub masz trudności z pobraniem materiału, napisz do nas na adres pomoc@ucze.pl.

Jak zgłosić błąd w materiale?

Jeśli zauważysz błąd w materiale umieszczonym w Klubie Nauczyciela albo masz jakąkolwiek uwagę merytoryczną, prosimy o napisanie do nas na adres kontakt@ucze.pl.
Wszystkie błędy szybko poprawimy.

Co zrobić, jeśli przy próbie pobrania materiału pojawia się informacja o braku dostępu?

Najpierw upewnij się, że materiał, który próbujesz pobrać dotyczy nauczanego przez Ciebie przedmiotu i że ta informacja została nam przekazana w trakcie rejestracji. Jeśli wszystko się zgadza, a problem nadal występuje, skontaktuj się z nami: pomoc@ucze.pl.

Co zrobić, jeśli w moim profilu widzę błąd w danych osobowych lub w przedmiotach, do których mam dostęp?

Aby zgłosić błąd i jak najszybciej go poprawić, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem (+48) 801 220 555 lub (+48) 22 36 83 801.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi

Skontaktuj się z nami