Codziennie ciekawsze lekcje!

Najczęściej zadawane pytania

Jak uzyskać dostęp albo zaktualizować dane?

Jeśli masz już Konto WSiP i chcesz zapewnić sobie dostęp do zasobów na Uczę.pl na rok szkolny 2020/2021, pobierz poniższą wersję oświadczenia (odpowiednią dla segmentu, w którym uczysz), uzupełnij i prześlij pocztą na adres: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Dział Baz Danych, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa lub w postaci skanu lub zdjęcia na adres mailowy: oswiadczenie@wsip.com.pl.

 

Oświadczenia na rok szkolny 2020/2021
Pobierz oświadczenie na rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli przedszkolnych >>

Pobierz oświadczenie na rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli szkolnych >>

Jak dołączyć do Klubu?

Aby założyć konto, kliknij przycisk Dołącz do Klubu i uzupełnij formularz rejestracyjny. Następnie aktywuj konto – w tym celu kliknij w link zamieszczony w wiadomości email, którą od nas otrzymasz.
Po zakończeniu rejestracji, na ekranie z podsumowaniem pobierz formularz do wydrukowania, dodatkowo wyślemy go do Ciebie w wiadomości email. Podpisany formularz odeślij do WSiP. Po kilku dniach od daty otrzymania przez nas formularza i po pozytywnej weryfikacji, uzyskasz dostęp do zasobów w serwisie.

Co zrobić, jeśli nie pamiętam hasła?

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła do Klubu Nauczyciela, wykonaj następujące kroki:

  1. Na stronie Uczę.pl kliknij przycisk Zaloguj się (umieszczony w prawym górnym rogu ekranu). Pojawi się okno logowania, na którym należy kliknąć w Przypomnij hasło. W kolejnym polu wpisz swój adres e-mail i kliknij przycisk Przypomnij hasło.
  2. Na podany e-mail zostanie wysłana wiadomość zatytułowana: Konto WSiP Zmiana hasła. Jeśli nie widzisz jej w skrzynce odbiorczej, sprawdź folder SPAM. Otwórz wiadomość i kliknij przycisk Zmień hasło.
  3. Zostaniesz przekierowany na stronę Konto WSiP, gdzie pod nagłówkiem Ustaw hasło jest pole na wpisanie nowego. Po wpisaniu hasła i kliknięciu przycisku Wyślij, zostaniesz przekierowany na stronę Uczę.pl, gdzie będziesz mógł zalogować się przy użyciu nowego hasła.

 

Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy, prosimy o kontakt z infolinią pod numerem: (+48) 801 220 555, (+48) 22 36 83 801 lub o kontakt mailowy pod adresem pomoc@ucze.pl.

Jak długo jest ważne moje konto?

Konto jest ważne bezterminowo.
Dostęp do materiałów jest przyznawany na okres od jednego do czterech lat, zależnie od etapu edukacyjnego.
Wychowanie przedszkolne – na rok
Szkoła podstawowa – na 3 lata (licząc od ostatniego zamówienia dotacyjnego dla szkoły)
Szkoła ponadpodstawowa – na 4 lata
Szkoła ponadgimnazjalna – na 3 lata
Szkolnictwo zawodowe – na 4 lata

Jak mam się zalogować?

Kliknij przycisk Zaloguj się umieszczony m.in. w prawym górnym rogu ekranu. Następnie wpisz login (adres e-mail użyty w trakcie rejestracji) oraz hasło.

Co mam zrobić, jeśli nie mogę się zalogować do Klubu Nauczyciela?

Po pierwsze, sprawdź poprawność wpisywanych danych: loginu i hasła. Loginem jest adres e-mail, podany podczas rejestracji w serwisie Uczę.pl lub w innym serwisie, który obejmuje konto WSiP.
Jeśli w dalszym ciągu masz problem z logowaniem, skontaktuj się z nami. Pomożemy.

Jak mam korzystać z wyszukiwarki?

Wyszukiwarka pozwoli Ci szybciej znaleźć to, czego szukasz. Jeśli chcesz z niej skorzystać, wykonaj następujące kroki:

 

  1. Zaloguj się w Klubie Nauczyciela i wybierz swój przedmiot.
  2. W polu wyszukiwania wpisz, czego szukasz – może to być jedno lub kilka słów np. Hamlet lub scenariusz lekcji Hamlet.
  3. Pojawią się podpowiedzi z tytułami materiałów – wybierz jedną z nich lub kliknij przycisk Szukaj.
  4. Odnalezione materiały zostaną uporządkowane w sekcjach Najlepiej dopasowane wyniki oraz Pozostałe wyniki.

Dodatkowo dzięki filtrom szybciej znajdziesz poszukiwany materiał. Wybierz cykl, klasę, grupę, zawód lub część oraz kategorię np. scenariusze lekcji i przeglądaj lepiej dopasowane wyniki.

Jakie typy materiałów są dostępne w Klubie?

Większość materiałów w Klubie oznaczonych jest kłódką. Oznacza to, że mogą je pobierać tylko zweryfikowani nauczyciele uczący z podręczników WSiP. Drugi typ materiałów to zasoby otwarte, czyli dostępne dla wszystkich użytkowników serwisu.

Kto może pobierać materiały?

Możliwość pobierania materiałów oznaczonych kłódką mają zweryfikowani nauczyciele z nadanymi uprawnieniami. Aby dołączyć do Klubu Nauczyciela i uzyskać możliwość korzystania z tych zasobów, zarejestruj się i uzupełnij informacje o podręcznikach, z których uczysz.

Czy pliki mogę pobierać wielokrotnie?

Tak, plik możesz pobierać tyle razy, ile potrzebujesz. Zawsze robisz to w ten sam sposób: logujesz się, wchodzisz do swojego profilu i przy właściwym materiale klikasz Pobierz.

Jak mogę uzyskać dostęp do materiałów z innych przedmiotów, których uczę?

Jeśli posiadasz już Konto WSiP i w roku szkolnym 2020/2021 będziesz uczył z podręczników WSiP nowego przedmiotu lub dotychczasowego przedmiotu, ale w nowym segmencie edukacyjnym, lub nowej szkole to prosimy Cię o wypełnienie poniższego oświadczenia (odpowiedniego dla segmentu, w którym uczysz), abyśmy mogli dać Ci dostęp do zasobów na uczę.pl. Uzupełnione oświadczenie odeślij na adres: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Dział Baz Danych, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa lub w postaci skanu na adres mailowy: oswiadczenie@wsip.com.pl.


Pobierz oświadczenie na rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli przedszkolnych >>

Pobierz oświadczenie na rok szkolny 2020/2021 dla nauczycieli szkolnych >>

Jak mogę zmienić hasło?

Jeśli chcesz zmienić obecne hasło, zaloguj się, wejdź na swój profil w serwisie Uczę.pl i kliknij przycisk Przejdź do Konta WSiP. System przekieruje Cię do strony z pełnym profilem użytkownika, na której możesz wprowadzić nowe hasło. Pamiętaj, że zmiana hasła w serwisie Uczę.pl, oznacza jednocześnie jego zmianę w innych serwisach WSiP, mających wspólny profil użytkownika.

Jak mogę edytować swój profil?

W celu edycji profilu skontaktuj się z infolinią pod numerem (+48) 801 220 555 lub (+48) 22 36 83 801.

Jak mam usunąć konto?

W celu usunięcia konta prosimy o kontakt z infolinią pod numerem (+48) 801 220 555 lub (+48) 22 36 83 801.

Jak zgłosić błąd w serwisie?

Jeśli zauważysz błąd w działaniu serwisu lub masz trudności z pobraniem materiału, napisz do nas na adres pomoc@ucze.pl.

Jak zgłosić błąd w materiale?

Jeśli zauważysz błąd w materiale umieszczonym w Klubie Nauczyciela albo masz jakąkolwiek uwagę merytoryczną, prosimy o napisanie do nas na adres kontakt@ucze.pl.
Wszystkie błędy szybko poprawimy.

Co zrobić, jeśli przy próbie pobrania materiału pojawia się informacja o braku dostępu?

Najpierw upewnij się, że materiał, który próbujesz pobrać dotyczy nauczanego przez Ciebie przedmiotu i że ta informacja została nam przekazana w trakcie rejestracji. Jeśli wszystko się zgadza, a problem nadal występuje, skontaktuj się z nami: pomoc@ucze.pl.

Co zrobić, jeśli w moim profilu widzę błąd w danych osobowych lub w przedmiotach, do których mam dostęp?

Aby zgłosić błąd i jak najszybciej go poprawić, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem (+48) 801 220 555 lub (+48) 22 36 83 801.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi

Skontaktuj się z nami